Într-o lume din ce în ce mai digitală, token-urile nefungibile (NFT) câștigă teren în lumea investițiilor și, totodată, în cea a artelor. Cu alte cuvinte, un obiect digital non-replicabil este ca o carte de tranzacționare unică sau un meme emblematic prin faptul că nu poate fi duplicat. Orice lucru digital, de la artă la muzică până la ceva la fel de banal precum primul tweet al fondatorului Twitter, Jack Dorsey, pe care l-a vândut cu 3 milioane de dolari, poate fi transformat într-un NFT.
NFT-urile și blockchain-ul Ethereum
Majoritatea NFT-urilor sunt, de asemenea, legate de blockchain-ul Ethereum, dar pot fi stocate și pe alte blockchain. Valoarea NFT-urilor este determinată de proprietatea acestora. Orice lucru de pe internet poate fi duplicat și recreat, dar un NFT este versiunea originală a articolului digital.
Acesta este motivul pentru care NFT-urile au luat cu asalt lumea artei, deoarece au deschis o lume cu totul nouă a colecției de artă plastică. Un NFT poate fi vândut pentru orice sumă. La fel ca și cărțile Pokemon care au apărut în ultima vreme pe piața secundară, o mare parte din tentația de a achiziționa un NFT vine din convingerea că acesta va deveni într-o zi mai valoros.
Investitorii de succes și starurile deopotrivă sunt din ce în ce mai interesate să afle mai multe despre NFT-uri. De asemenea, aceastea au oferit o deschidere spre un nou univers, dincolo de obiectele tangibile convenționale, pe care artiștii să le exploreze. Spre exemplu, Beeple, un artist digital, a creat o nouă piesă de artă digitală în fiecare zi timp de 500 de zile înainte de a-și licita colecția NFT pentru 69 de milioane de dolari.
În timp ce unii nonconformiști ai artei se îngrijorează că mediul se îndreaptă prea departe în domeniul digital, NFT-urile permit crearea de artă care nu se va degrada în timp. NFT-urile sunt o afacere profitabilă de vândut și cumpărat și ar putea fi viitorul artei.
Lansarea Safari Academy în lumea NFT
O nouă colecție românească de NFT-uri numită „Safari Academy” urmează să debuteze pe piață iar misiunea lor este să susțină oamenii defavorizați din Africa. Fondurile vor fi folosite pentru a construi fântâni în Africa, oferind apă mai multor comunități, sporind accesul la educație și asistență medicală și pentru protejarea vieții sălbatice și a speciilor pe cale de dispariție, printre altele.
Echipa din spatele acestui proiect lucrează neîncetat pentru ca totul să fie gata înainte de lansarea colecției. Iată componența echipei:
Personajele din Safari Academy
Leul, Rinocerul, Gorila și Elefantul sunt studenții care s-au înrolat în Safari Academy cu scopul de a crea o lume mai bună. Pe baza celor 4 personaje vor fi puse la dispoziție pentru achiziționare un număr exact de 9.999 NFT-uri. Pentru a ne prezenta personajele, creatorii le-au atribuit următoarele descrieri:
- Leul, liderul echipei al cărui scop este să facă lumea un loc mai bun, este un conducător înnăscut, asigurându-se că echipa lucrează tot timpul eficient.
- Rinocerul este inima echipei, fiind responsabil de a pune un zâmbet pe buzele membrilor chiar si atunci când lucrurile nu merg tocmai grozav, ridicându-le moralul.
- Gorila, “translatorul” echipei, cea mai apropiata de oameni, le înțelege grijile și nevoile cel mai bine, este cea care a gândit și pus în aplicare acest plan.
- Elefantul are o ambiție de fier, împingând echipa să treacă peste obstacole, asigurându-se că echipa va duce la capăt toate sarcinile.
Un viitor promițător pentru Safari Academy
Așadar, după cum se conturează acest proiect curajos ne putem da seama că are toate ingredientele pentru a putea fi un real succes.
Presale-ul va avea cel mai probabil loc la sfârșitul lunii februarie și va fi lansat cu aproximativ 5 zile înainte de public sale, iar prețul unu NFT în presale va fi de 0.07 Ethereum, ulterior urmând să coste 0,1 ETH odată ce presale-ul se va încheia. Un alt beneficiu al intrării în presale presupune și intrarea în cursa de a câștiga o mașină Tesla. Mai multe informații despre întregul proiect și date mai exacte pot fi găsite pe website-ul lor, canalul lor de Discord, pagina de Instagram și de Twitter.